Právo na odstoupení od smlouvy

Právo na odstoupení od kupní smlouvy

Lhůta

Kupující má, v souladu s občanským zákoníkem, právo odstoupit od kupní smlouvy (nebo její části týkající se části zboží), a to bez uvedení důvodu. Kupující může takto od smlouvy odstoupit v prodloužené lhůtě 90 dnů ode dne převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy je vyloučeno v případech uvedených v platných právních předpisech, zejména v ustanovení § 1837 občanského zákoníku.

Forma

Kupující odstoupí od kupní smlouvy odesláním vyplněného „Formuláře pro odstoupení od smlouvy“, nejlépe společně se zbožím, které vrací. Kupující fyzicky s dodávkou zboží obdrží „Formulář pro odstoupení od smlouvy“ , nejde-li o zásilku s obzvláště vysokou hmotností, též „Štítek pro zpětné zaslání“.
V případě, že kupující již nemá k dispozici „Formulář pro odstoupení od smlouvy“ nebo v zásilce neobdržel „Štítek pro zpětné zaslání“, může kupující uvedený formulář nebo štítek získat tak, že kontaktuje zákaznickou linku prodávajícího, a to e-mailem, telefonicky nebo korespondenčně při použití kontaktních údajů dle bodu 11. níže. Na základě kontaktování zákaznické linky obdrží kupující dokumenty s názvem „Štítek pro zpětné zaslání“ a „Formulář pro vrácení zboží“.
Pro odstoupení od smlouvy může kupující také využít vzorový „Formulář pro odstoupení od smlouvy“ dostupný na internetových stránkách www.lidl-shop.cz.

Vrácení zboží

Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, zašle prodávajícímu bez zbytečného odkladu, ve vlastním zájmu nejlépe společně s odstoupením od kupní smlouvy, vždy však nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od prodávajícího obdržel, na adresu:

Lidl E-Commerce Logistics s.r.o.
Univerzitní 1220/500
301 00 Plzeň - Skvrňany

Kupující přiloží k vracenému zboží vyplněný dokument s názvem „Formulář pro odstoupení od smlouvy“ a zásilku viditelně označí „Štítkem pro zpětné zaslání“.
V případě, že kupující zašle zboží označené „Štítkem pro zpětné zaslání“ spolu s vyplněným dokumentem s názvem „Formulář pro odstoupení od smlouvy“ prodávajícímu, prostřednictvím podacího a výdejního místa PPL CZ s.r.o., tzv. PPL ParcelShopu, nese náklady spojené s navrácením zboží prodávající. V opačném případě nese veškeré náklady spojené s vrácením zboží kupující.
Zboží musí kupující vrátit úplné, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté a včetně originálního obalu (pokud může). Kupující je povinen zboží zabalit tak, aby při jeho přepravě zpět k prodávajícímu nedošlo k jeho poškození.
Pokud není možné vrácení zboží pro jeho povahu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, domluví se kupující a prodávající na způsobu vrácení zboží prostřednictvím přepravce.

Vrácení peněžních prostředků

Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání, které od kupujícího na základě kupní smlouvy přijal, a to stejným způsobem, jakým je přijal. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasil a pokud tím kupujícímu nevzniknou další náklady. Prodávající však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než kupující předá zboží prodávajícímu nebo hodnověrně prokáže, že zboží řádně odeslal prodávajícímu.
Vrátil-li kupující zboží poškozené, má prodávající nárok na náhradu škody, který může jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.