Často kladené otázky

Platba a fakturace

Jaké jsou možnosti platby?

Na lidl-shop.cz můžete platit pohodlně a bezpečně platební kartou online nebo dobírkou při převzetí zboží.

Při platbě kartou online, budete automaticky přesměrován/a na zabezpečené stránky platebního partnera WireCard za účelem provedení platby. Zde zadáte jméno majitele karty, ve stejném formátu jako je uvedeno na platební kartě, číslo karty, platnost karty a kontrolní číslo karty (CVC/CVV), které odpovídá poslednímu trojčíslí z číselné řady v podpisovém poli na zadní straně platební karty.

Při platbě dobírkou zaplatíte za zboží až při jeho převzetí. Platit můžete hotově nebo platební kartou při dodání zboží na Vámi zvolenou adresu nebo hotově při dodání zboží na výdejní místa PPL. Dobírka je zpoplatněna částkou 29 Kč. Při objednávce nad 1 000 Kč je tato služba zdarma.

Kdy obdržím fakturu k objednanému zboží?

Fakturu ve formátu PDF Vám zašleme na e-mailovou adresu v den, kdy zboží opustí náš sklad.

Připomínáme, že vytištěná faktura není součástí zásilky, se zásilkou obdržíte pouze Formulář pro odstoupení od smlouvy, který slouží jako dodací list.

Je placení kartou online bezpečné?

Ano, placení kartou online na lidl-shop.cz je zcela bezpečné. Jakmile dokončíte objednávku, budete automaticky přesměrován/a na zabezpečené stránky platebního partnera WireCard za účelem provedení platby.

Samozřejmě podporujeme standard bezpečnosti 3D Secure při placení online. Jedná se o nejvyšší zabezpečení, kdy je přenos veškerých dat do banky zakódovaný. To znamená, že veškeré údaje zadáváte Vaší bance, nikoli samotnému obchodníkovi. Takové platby jsou chráněny jednorázovým 3D Secure kódem, který Vám přijde na mobilní telefon formou SMS. Je třeba mít na platební kartě aktivovanou službu 3D Secure.

K jednoduché kontrole bezpečnosti placení pomůže i pohled na naši webovou adresu. Ta má na začátku https:// a ikonku zámku ve stavové liště. To znamená, že stránky jsou zabezpečeny pomocí SSL (Secure Sockets Layer) protokolu a přenos informací o platební kartě probíhá mezi serverem a prohlížečem (uživatelem) v šifrované podobě.

Proč mi nelze platit kartou?

Platit kartou je velmi jednoduché.
Jedná se o bezpečný, rychlý a jednoduchý způsob placení. Navíc je placení kartou výhodnější, protože si ušetříte poplatek za dobírku. Pokud se ale platba nezdaří, je dobré vědět, kde nastala chyba.

Nejčastější důvody:

  1. Vaše karta nepovoluje platby na internetu
    Kontaktujte Vaši banku, nebo se podívejte do internetového bankovnictví a zažádejte o povolení online plateb

  2. Nastavení limitů pro platby kartou na internetu
    Jedná se  zřejmě o nejčastější důvod zamítnutí platby. Je třeba zkontrolovat, jestli povolená částka není nižší než ta, kterou chcete zaplatit. Zároveň se občas stává, že je limit počtu plateb za den je nastavený příliš nízko. Důležité je také, zda celkový limit plateb není nižší než limit denní.

  3. Chyba při zadávání v jednotlivých polích
    Jedním z nejčastější důvodů zamítnutí karty bývá chybné vyplnění jednotlivých polí. V tomto případě stačí provést platbu ještě jednou a všechny údaje zadat ve správném tvaru.

  4. Platnost karty
    Platnost karty je vyznačena přímo na kartě. Pokud je karta prošlá, není s ní dále možné platit.

  5. Přerušení procesu platby
    Proces placení může trvat až několik desítek vteřin. Důležité je ho nepřerušovat. Pokud chcete změnit svoji objednávku nebo se vrátit tlačítkem Zpět, nemusí platba proběhnout úspěšně.

Proč mám ve výpisu z účtu blokovanou částku, když mi bylo zboží již odesláno?

Při platbě platební kartou online dojde při nákupu pouze k blokaci peněžních prostředků u vaší banky. Peněžní prostředky jsou strženy z vašeho účtu až v okamžiku odeslání zboží z našeho skladu. Pokud je objednávka expedována ve více zásilkách, dojde ke stržení celkové částky až v momentu odeslání poslední zásilky z vaší objednávky.